Jungle setje

Ik had nog een stukje over van de digitale jersey Jungle en mijn dochter vond de stof toch ook wel erg mooi. Ze wordt groot, 9 jaar, en houdt niet meer zo van roze. Dus ben ik met het restje voor haar aan de slag gegaan!

Ik had nog een patroon liggen voor een t-shirt uit Ottobre 4 van 2013. Dit model heb ik al vaker voor haar gemaakt en vind ik zo leuk door de schouderpasjes. Ik koos een rode tricot hiervoor als fel contrast. Voor het achterpand nam ik net als bij mijn Odette-versie ook de cotton jersey charcoal.


Het shirtje valt hele kort, dus verlengde het een flink stuk. Ik maakte er ook nog een bijpassend rokje bij. Zo kan ze het als setje dragen zodat het een jurkje lijkt, of los van elkaar. Het patroon van het rokje komt uit de bijlage van Knippie 4 van 2017. Het is een halve cirkelrok en eenvoudig te maken.


In plaats van een tailleband van dezelfde stof nam ik een zilverkleurig glitterelastiek van 4cm breed. Je stikt hier eenvoudig de rok aan vast. Nog even omzomen en klaar!


Vandaag maakten we een leuk uitstapje naar dierentuin Planckendael in België. Wat een leuk park en een mooie locatie om direct wat foto's te maken!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Paillettenjurk

Eazzy Shirt

Imme met kolibries