Zomer last minutes

Afgelopen week heb ik nog snel wat lapjes weggewerkt en omgetoverd tot zomerse items. Ik maakte een tijdje terug al een topje uit Ottobre 3 van 2016 met de ananassenstof en wilde hem ook nog eens maken met de franjes. Ik nam de cotton jersey melange navy en wat is dat een heerlijke stof om mee te naaien!


Eigenlijk is het heel eenvoudig die franjes. Je hebt 4 vierkante lapjes die je in reepjes van ca 1 cm in knipt. Dan naai de bovenste op de halsnaad. De andere naai je 4cm daaronder met een flatlocksteek vast en de derde daar weer 4 cm onder.


De boordjes maakte ik van dezelfde stof. Normaal neem ik boordstof en naai dat er dubbelgevouwen aan. Nu deed ik het anders en naaide is 1 kant van de boord met de goede kanten op elkaar vast, daarna sloeg ik de boord dubbel naar binnen en zette stikte ik hem met een tweelingnaald door. iets meer werk, maar je hebt er nu geen last van dat de binnenranden naar buiten draaien.

Van een stukje sweatstof met schildpadden van Mies & Moos wat ik nog had liggen, maakte ik een eenvoudig en snel te maken bijpassend rokje.


Een tailleband van boordstof indigo en 4cm elastiek erin, omzomen en klaar.

 



Voor mijn zoon had ik een gaaf paneel liggen met een kikker op een slak. Ik had nog een klein stukje blauw/groen gestreepte tricot liggen en maakte daar de mouwen van en combineerde het met cotton jersey royal voor de achterkant.

De hals is afgewerkt met een biesje van kobaltblauwe boordstof.



Het nieuwe shirt viel goed in de smaak, hij is dol op dieren!


En het was een flink productieve week, want ik had ook nog een paneel van Stenzo met zebra's erop liggen en maakte daar nog een Sylva top van Sofilantjes van. Het paneel (de witte versie is uitverkocht, nog wel in roze en blauw verkrijgbaar) bestaat uit 3 delen: de zebra's, een randje met bolletjes met zebra print en een zebra print. Het patroon leent zich perfect om met de verschillende prints te spelen!


De halsboord is gemaakt van witte boordstof.


Heerlijk om weer wat lapjes weggewerkt te hebben! En de kinderen zijn gelukkig nog erg blij met wat ik voor ze maak. Hoewel ze regelmatig vragen wanneer zij zelf weer eens achter de naaimachine mogen kruipen, want ze willen graag een shirt maken. Ze hebben bijna vakantie dus.. die duiken binnenkort mijn stoffenkast in en mogen aan de slag!


 

Reacties

  1. superleuk tiener tshirts ... ik denk dat onze dochter die met de franjes wel leuk zou vinden. Ga het haar straks eens tonen
    www.stokstaartjedoethetzo.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke shirts en dat de print van dat rokje vind ik ook erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten van deze blog

Sparkling sweatjurk

Paillettenjurk

Eazzy Shirt