Vissen


De digital printing Vissen stond nog op het verlanglijstje van mijn zoon. Vanavond een eenvoudig raglan patroon uit een Ottobre opgezocht en het shirt zat in rap tempo in elkaar.


Ik had nog een restje kobaltblauwe tricot liggen, waar ik de mouwtjes van knipte. Wat naait het toch heerlijk snel een raglan shirt. Even de mouwen en panden aan elkaar naaien, de binnennaden aflocken en de zijnaden aan elkaar naaien. Een boordje langs de hals van delphinium blauwe boordstof.

 
Ik knip hiervoor een strook van 4 cm breed en neem 75% van de halsomtrek. Die naai je tot een cirkel en stik deze dubbelgevouwen en uitgerekt aan de halsopening. De binnennaad lock ik met de lockmachine nog even netjes af.


Tot slot maakte ik nog een zoom in de mouwen en onderkant van de panden met een tweelingnaald.
En zoonlief is weer blij met zijn nieuwe shirt!


Reacties

Populaire berichten van deze blog

Sparkling sweatjurk

Paillettenjurk

Eazzy Shirt