IJsjes met ananassen

Ik was direct verliefd op dit lekker zomerse stofje met ijsjes, flamingo's en ananassen! Mijn dochter gelukkig ook! Het patroon van het jurkje van Abacadabra 187 lag al een tijd te wachten op de ideale stof. Leuk aan dit patroon vind ik de schoudenbanden van elastiek!


Ik nam gestreept geweven elastiek met de kleuren die in de stof terugkomen. Het elastiek is 4 cm breed en draagt heel fijn, omdat het heel zacht aanvoelt.


Het is een vrij eenvoudig te maken model. Het was even lastig welke maat ik zou nemen. Maat 140 is als ik haar maten opneem aan de krappe kant volgens de tabel. Dus toch voor 152 gegaan. Maar bij het passen bleek het bij de oksels toch te wijd te zijn. Dus heb ik hem daar nog een stukje ingenomen. Je maakt een beleg die je naar binnen vouwt en dan de naad door stikt zodat hij niet terug klapt.
Aan de achterkant kruisen de elastieken banden.


De lengte was wel prima, dus heb ik die omgezoomd met een tweeling naald.


Heel tevreden met het model. Weer een lekker zomerjurkje erbij!

Reacties

  1. Oh, wat een leuk jurkje! Geweldig die stof en dan die schouderbanden, super. Maakt het echt af.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten van deze blog

Sparkling sweatjurk

Paillettenjurk

Eazzy Shirt