Naaidag!

Gisteren hebben we met een groep van 30 vrouwen een super gezellige en creatieve naaidag gehad!


Goed voorbereid ging ik op pad. Het was een hele verhuizing ;-) Ik had diverse projectjes geknipt, zodat ik gelijk aan de slag kon gaan!


Als eerste startte ik met een Nivalis jurkje. Dit lekker zomerse stofje, digitale jersey toekans en bloemen, gecombineerd met cotton jersey mint aan de bovenkant!


Ik koos ervoor om de mouwen weg te laten en de armsgaten af te werken met boordstof. Ook de hals werkte ik met een boordje af. Tussen het bovenstukje en de toekan stof naaide ik een elastisch paspelbandje om nog een extra roze accent te geven.


Het blijft een heerlijk model de Nivalis!


 Na de, overigens heerlijk en goed verzorgde, lunch ging ik met het 2e projectje aan de gang. Van Stenzo had ik nog een leuk paneel met een olifant liggen en een bijpassende allover print voor de achterkant. Hier maakte ik een Whitney jurkje van Farbenmix van.


De hals- en armsgaten werkte ik af met okergele boordstof. Om de print op het paneel optimaal uit te laten komen verlengde ik het patroon 6 cm (ik maakte maat 134/140). Nog een lekker zomers jurkje voor mijn dochter erbij!


Tot slot nog een makkelijk jurkje met een van de favoriete dieren van mijn dochter: poezen!
Abacadabra 165 is een fijn basispatroon. Hier ook de hals weer afgewerkt met nu rode boordstof.


Ik had nog een paar dingetjes geknipt, maar door alle gezelligheid ging het naaien toch iets minder snel dan thuis. Dus komend weekend kan ik zo weer achter de naaimachine kruipen en direct aan de slag!

Wat was het een geslaagde dag! Super georganiseerd (bedankt Daniëlle) en voor herhaling vatbaar! En aan de reacties van de andere dames te horen gaat dit nog wel ene vervolg krijgen. Wat is er nu leuker dan met een enthousiaste groep je hobby te delen!

Reacties

  1. Wat heb jij veel genaaid zeg!
    Mooie leuke dingen genaaid en mat die paneelstof weet jij wel raad.
    Het was inderdaad supergezellig!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Kijk al uit naar de volgende naaidag ;-)

      Verwijderen
  2. Wat heb je idd veel gemaakt! Heb ik helemaal gemist, ik vind het eerste jurkje prachtig. Misschien ga ik het patroon ook wel kopen. Leuk dat je er was! Een volgende keer hang ik een waslijn op, kunnen daar de gemaakte dingen aan!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed idee een waslijn, zou leuk zijn inderdaad om alle resultaten naast elkaar te zien :-) Kijk al uit naar de volgende naaidag!

      Verwijderen
  3. Wat een productie joh, en wat zijn de jurken stuk voor stuk super leuk! Heerlijk zo'n dag creatief doen met elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker voor herhaling vatbaar! De volgende staat gelukkig al gepland ;-)

      Verwijderen
  4. Wat was het gezellig hé?! Jij hebt ook echt leuke dingen gemaakt. En de Nivalis: dat is gewoon een top patroon! Nog bedankt voor de snelle levering van de ponystof die ik bij je bestelde. Het kwam zaterdagmiddag rond 12 uur met de post binnen, zat om 12.05 uur in de wasmachine en was om 16.00 uur omgetoverd in een Nivalis. Wat was m'n meiske verrast!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, het was een hele gezellige dag! Oh echt, wat heb je dat snel gedaan! Leuk! Ben je er de volgende keer ook weer bij?

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten van deze blog

Sparkling sweatjurk

Paillettenjurk

Eazzy Shirt