Mantica met kleurrijke flamingo's!

Wauw wat een kleurexplosie! De nieuwe tricot Flamingo digitaal sprong me direct in het oog! Dochterlief houdt gelukkig nog wel van wat kleur, dus snel aan de slag gegaan. Ik koos voor het patroon de Mantica van Sofilantjes en combineerde de stof met zwarte accenten.


Voor het bovenstukje gebruikte ik cotton jersey black. Aan de achterkant liet ik een streep doorlopen. Je kunt het bovenstukje ook helemaal in 1 kleur doen of de zwarte baan verder naar beneden doorlopen.



Het patroon paste ik wel wat aan door zakjes te tekenen. Eigenlijk bestaat de voorrok uit 2 hele panden, maar dat vind ik een beetje zwaar worden, dus knipte zakjes van cotton jersey coral en maakte een biesje er langs van zwarte boordstof.


Daardoor heb je ook geen dubbele taille (tunnel) nodig. Ik nam een zwart/wit gestreepte boord en naaide deze tussen het boven- en onderstuk.



Tot slot nog een zoom met de tweelingnaald en een prachtige en kleurrijke flamingo Mantica is klaar!

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Sparkling sweatjurk

Paillettenjurk

Eazzy Shirt