Flamingo's

Wij hebben een fantastisch vakantie naar Kreta achter de rug en ik maakte voor mijn dochter en mij bijpassende zomerjurkjes!


Voor beide jurkjes gebruikte ik de digitale tricot Flamingo green, ik was direct helemaal verliefd op het stofje! Ik naai niet zoveel voor mezelf, maar van deze stof zag ik direct een zomerjurk voor me!


Ik Ottobre 2 van vorig jaar (2016) staat een leuke overslagjurk Tropical Flowers en dit leek me super geschikt voor deze stof!


In het voorpand zitten bij de schouders en de overslag middenvoor grote plooien. De stof is mooi soepel waardoor de plooien mooi vallen. In het achterpand zitten figuurnaden en ook in het rokdeel en een middennaad. Het was even goed opletten dat de (figuur)naden netjes aansluiten, maar dat ging helemaal naar mijn zin! De hals afgewerkt met een klein biesje. In eerste instantie vond ik de hals achter iets te veel wijken, heb dit opgelost door de schoudernaden iets in te nemen, zodat hij nu mooi om mijn nek valt en niet openstaat.



De pasvorm is helemaal naar mijn zin! De overslag heb ik wel vastgezet, want anders valt hij met het dragen te ver open.


Voor mijn dochter nam ik het patroon Candy Dress van La Maison Victor. Gemaakt dus van dezelfde stof (momenteel is de stof helaas uitverkocht in de webshop, maar wordt binnenkort weer verwacht).


Voor de zakken gebruikte ik een accentkleur Cotton jersey koraal en de hals is afgewerkt met boordstof in dezelfde kleur. Het is een heerlijk patroontje dat eenvoudig in elkaar te naaien is. Door de tunnel in de taille een katoenen koordje donker lime.



Het resultaat 2 heerlijke zomerjurkjes die we op Kreta met veel plezier gedragen hebben, heerlijk genietend aan het strand!



Reacties

Een reactie plaatsen

Populaire berichten van deze blog

Sparkling sweatjurk

Paillettenjurk

Eazzy Shirt