Sweatjurk

Ik kwam een leuke sweater dress tegen op internet en was direct geïnspireerd! In mijn stoffenkast lag al ruim een jaar een stofje met zebra print te wachten op een leuk idee en ineens zag ik het helemaal voor me. Aan de hand van de foto die ik gezien had heb ik Abacadabra 165 aangepast. Dit is zo'n fijn basispatroontje. Ik trok de taille wat meer recht naar beneden en tekende schuine vlakken vanaf de zijnaad schuin naar voren.


Het achterpand en de schuine vlakken voor knipte ik van de patrol kleurige zebraprint. Het voorpand en de mouwen van de mooi bijpassende Cotton jersey Charcoal. Het bovenste stukje van het achterpand knipte ik los en naaide er een perfect kleurende petrolkleurig paspelbandje tussen.


Boordstof mint donker gebruikte ik voor de halsboord, mouwboorden en brede zoomboord.


En tot slot een aantal leuke bijpassende applicaties gemaakt van flexfolie turquoise!

 

Van de Cotton jersey Charcoal nog een bijpassende legging gemaakt, patroon uit Ottobre 4 van 2013.

De jongedame is blij met haar stoere zebrajurk. En ik denk dat ik dit model nog eens ga maken, maar dan iets korter.


 

Reacties

  1. Erg mooie jurk. De details maken de jurk erg speciaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige jurk! En wat een mooie blog, eenvoudig en zo mooi! Hier kom ik zeker nog terug ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten van deze blog

Sparkling sweatjurk

Paillettenjurk

Eazzy Shirt